8 tipov, ktoré posunú Vašu vizitku na nový level
8 tipov, ktoré posunú Vašu vizitku na nový level
Vizitka, povinná výbava na každom obchodnom stretnutí. Potrebuje váš zákazník viac ako 5 sekúnd na to, aby rozlúštil názov vašej firmy a jej zameranie? V tom prípade máte pravdepodobne zle navrhnutú vizitku. V tomto článku sa pozrieme bližšie na to, ako navrhnúť vizitku, vďaka ktorej zanecháte skvelý prvý dojem a vykročíte vpred pre budúcu spoluprácu.
1. Snažte sa o to, aby bola vaša vizitka jednoduchá a stručná
Nesnažte sa na malý obdĺžnik papiera natlačiť celý obsah vašej webstránky. Vaša vizitka by mala byť jednoduchá, aby bolo na prvý pohľad jasné, kde vás môže zákazník kontaktovať, keď sa s vami rozhodne spolupracovať. Používajte veľký, výrazný font a snažte sa o to, aby vaša vizitka obsahovala iba to najdôležitejšie.
2. Zvýraznite najdôležitejšie informácie
Neschovávajte vaše logo! Dajte ho zákazníkovi na oči, nech si ho pamätá. Vizitka by mala mať jasnú štruktúru. Najdôležitejšie informácie by mali byť najvýraznejšie. Optimálna štruktúra vizitky je:
- Logo
- Meno a priezvisko, pozícia
- Kontaktné informácie
3. Majte súvisiace informácie pokope
Máte vaše meno v jednom rohu a pozíciu vo firme v druhom? Tak to okamžite napravte! Nerozhadzujte informácie po vizitke tak, ako sa vám zachce. Držte sa vyššie spomenutej štruktúry a vaša vizitka bude hneď prehľadnejšia.
4. Použite správny kontrast farieb
Vyhnite sa použitiu podobných farieb pre text a pozadie. Použitie svetlomodrého pozadia a tmavomodrého textu nie je šťastné riešenie. A už vôbec nie čitateľné. Použite radšej tmavomodré pozadie a biely text, získate tak pozoruhodnejší výsledok. Zákazník sa vám za to odvďačí tým, že vašu vizitku hneď nevyhodí.
5. Držte sa od okraja vizitky
Viete, čo je horšie ako vizitka zaplnená textom? Vizitka zaplnená textom od okraja po okraj. Nielen, že ju zákazník hneď zahodí, dokonca ju nebudú vedieť v tlačiarni správne vytlačiť. Takouto vizitkou naštvete každého, kto s ňou príde do kontaktu.
6. Nepoužívajte viac ako 2 fonty
Rada pre používanie fontov vo vizitke je jednoduchá. Jedným fontom nič nepokazíte (ak to teda nie je Comic Sans ). Ak chcete použiť viac fontov, uistite sa, že spolu dobre ladia. Vyhnite sa použitiu troch a viac fontov, nepôsobí to profesionálne. Na písmo neaplikujte efekty (väčšinou to vedie k horšiemu výsledku), a už vôbec nijako písmo nedeformujte ani nerozťahujte.
7. Držte sa farieb vašej firmy
Je vaše logo oranžovo-modré, no vám sa viac páči zelená? Na to ani nemyslite! Snažte sa vizitku držať vo farbách vašej firmy tak, aby zákazník vedel, že ide o vašu firmu aj bez toho, aby musel vidieť logo. V kombinácií s logom to potom bude dokonalé.
8. Prispôsobte vzhľad vizitky vášmu podnikaniu
Vaša vizitka odráža vašu osobnosť a firmu. Ak predávate zákusky, kombinácia ružovej a fialovej sa vášmu podnikaniu hodí. Rovnaká farebná kombinácia sa ale určite nehodí pre advokátsku kanceláriu alebo IT firmu. Vaša vizitka by mala u zákazníka navodiť pocit, že ste tá správna firma, ktorej sa oplatí dôverovať. Preto si dajte pozor na to, aká emócia z vašej vizitky vychádza. Nezabudnite na to, že nie každá vizitka sa hodí pre každé podnikanie, preto by tá vaša mala byť originálna.
Čistá a priehľadná vizitka s farbami firmy, ktorá dokonale vyjadruje zameranie firmy. Tak by mala vyzerať správna vizitka. Ak sa budete držať tipov, ktoré sme vám v tomto článku prezradili, tak sa za vašu vizitku určite hanbiť nebudete.
Neviete si s vašou vizitkou rady? Vezmeme ju do našich rúk!
Zdroj: http://www.archimediastudios.com/corporate/2011/06/the-10-worst-things-that-you-can-do-to-your-business-card/